Диастаза – митове срещу реалност

Като създатели на програмата “Не на диастазата” непрекъснато се информираме с актуална информация относно причините за появяването на диастазата и начините  за справяне с това състояние. Темата става все по-популярна и вече може да се намери информация за диастаза дори и във вестник “Трета възраст”. Това естествено води до много митове, които бихме искали да развенчаем и да обясним, защо не са верни.

Мит  1: Диастаза е проблем, с който се сблъскват само наскоро родили  жени

Диастазата това е неестествено раздалечаване на лявата и дясна половина на правите коремни мускули и частично и цялостно разкъсване на съединителната тъкан между тях.

В края на  бременността всяка жена има диастаза, т.е. раздалечаване  на мускулите, но не при всяка жена има разкъсване на съединителната тъкан. Причините за появяването на диастазата могат да бъдат няколко: слаба съединителна тъкан, излишна висцерална (около вътрешните органи) мазнина, неправилна стойка, прекалено стегната мускулатура. Диастаза могат да имат мъже, както и жени, които никога не са раждали.

muj-s-diastaza-ne-na-diastazata

Мит 2: Коремните преси и планковете са забранени


В повечето публикации по темата пише, че коремните  преси и планковете са забранени, защото това може да увеличи  разкъсването на съединителната тъкан. Да, това е така. НО, ако ако човек знае как да контролира коремните си мускули и да прави упражнения БЕЗ да създава вътрекоремно налягане, няма проблем да прави упражнения. Освен това имам хиляди варианти на упражнения за коремните мускули различни от коремни преси и планк.

 

nepozvoleni-uprajnenia-pri-diastaza-ne-na-diastazata

Мит 3: Диастазата трябва да се затвори напълно

 

Правите коремни мускули или т.нар. шест плочки са отделни мускули,  между които има съединителна тъкан. Разстоянието  на тези мускули при всеки човек е различно. Счита се за нормално раздалечаването да е около 1.3см. Но в някои случаи то може да бъде и по-голямо. Не е задължително коремните мускули да се съберат на 100%. По-важно е дали съединителната тъкан се е  възстановила – т.е. дали диастазата има дълбочина. Ако е повърхностна и мускулите са само леко раздалечени встрани около пъпа, това по-скоро не се счита за диастаза.

nepozvoleni-uprajnenia-pri-diastaza-ne-na-diastazata

Мит 4: Диастаза е причина за голям корем

В много случаи диастазата е причината за изпъкнало коремче, но не винаги. Понякога просто има излишни мазнини в областта на корема, които се бъркат с диастаза. Често има смущения в храносмилането, което води до подуване и това също се бърка с диастаза.

vuzstanoviavane-sled-rajdaneto-ne-na-diastazata

Мит 5: За да се прибере диастаза, трябва да  се стегнат коремните мускули

Както писахме по-горе, диастазата е неестествено раздалечаване на правите коремни  мускули и частично и/или  цялостно разкъсване на съединителната тъкан между тях. За да я “приберем” трябва да съберем обратно мускулите и да възстановим съединителната тъкан. Това ще стане с корективни упражнения за възстановяване на естествената стойка на тялото и храни подпомагащи естествения синтез на колаген в тялото, подобряване на храносмилането и хранителните навици. Към тези две предпоставки се добавят и упражнения за “събуждане” и стягане на коремните мускули. 

Комбинация от всички елементи за прибирането на диастаза са включени в нашата онлайн програма “Не на диастазата”, която започва на 6.06.2022 г.
Включи се сега и научи всички “тайни” за прибирането на диастаза.
Това ще е последното издание преди есента.

 

Ако все още не си се възстановила напълно след раждането си и имаш коремче, диастаза, болки в кръста, килограми за сваляне и нужда от повече тонус и енергия е време да се погрижиш и за себе си. Няма да има по-подходящ момент от този, защото с порастването на детето нуждата му от твоето внимание ще се увеличава.

На 18 март 2024 година ще започне следващото издание на програма “Не на диастазата”.

Запиши се сега и ще получиш като подарък достъп до 2 материала:

  • 5 упражнения за по-добра стойка, които ще ти помогнат да прибереш диастазата и
  • книжка със съвети за храненето за възстановяване след раждането.

Програмата е изцяло онлайн и може да се изпълнява отвсякъде и в удобно за теб време.
Достъпът до материалите е неограничен във времето. 

Можеш да вземеш и пакет с включена програма “Секси дупе = здрав таз” на цена от 40 лева (вместо за 69 лева).  Така ще можеш да стартираш своето възстановяване веднага, защото ще получиш достъп до материалите от програмата за тазово дъно след финализиране на поръчката си. Програмата съдържа упражнения и менюта за хранене. 

Направи своята осъзната стъпка към по-добра лична грижа и ефективно възстановяване. Подари си едно незабравимо пътешествие към своята по-добра версия.

Не отлагай повече грижата за себе си. Запиши се сега и започни веднага с възстановяването си след раждането.
Програмата за тазово дъно стартира веднага и може да я изпълняваш до началото на програма “Не на диастазата”.

Научи повече за програмата и се запиши тук.

Меню