Диастаза – митове срещу реалност

Като създатели на програмата “Не на диастазата” непрекъснато се информираме с актуална информация относно причините за появяването на диастазата и начините  за справяне с това състояние. Темата става все по-популярна и вече може да се намери информация за диастаза дори и във вестник “Трета възраст”. Това естествено води до много митове, които бихме искали да развенчаем и да обясним, защо не са верни.

Мит  1: Диастаза е проблем, с който се сблъскват само наскоро родили  жени

Диастазата това е неестествено раздалечаване на лявата и дясна половина на правите коремни мускули и частично и цялостно разкъсване на съединителната тъкан между тях.

В края на  бременността всяка жена има диастаза, т.е. раздалечаване  на мускулите, но не при всяка жена има разкъсване на съединителната тъкан. Причините за появяването на диастазата могат да бъдат няколко: слаба съединителна тъкан, излишна висцерална (около вътрешните органи) мазнина, неправилна стойка, прекалено стегната мускулатура. Диастаза могат да имат мъже, както и жени, които никога не са раждали.

muj-s-diastaza-ne-na-diastazata

Мит 2: Коремните преси и планковете са забранени


В повечето публикации по темата пише, че коремните  преси и планковете са забранени, защото това може да увеличи  разкъсването на съединителната тъкан. Да, това е така. НО, ако ако човек знае как да контролира коремните си мускули и да прави упражнения БЕЗ да създава вътрекоремно налягане, няма проблем да прави упражнения. Освен това имам хиляди варианти на упражнения за коремните мускули различни от коремни преси и планк.

 

nepozvoleni-uprajnenia-pri-diastaza-ne-na-diastazata

Мит 3: Диастазата трябва да се затвори напълно

 

Правите коремни мускули или т.нар. шест плочки са отделни мускули,  между които има съединителна тъкан. Разстоянието  на тези мускули при всеки човек е различно. Счита се за нормално раздалечаването да е около 1.3см. Но в някои случаи то може да бъде и по-голямо. Не е задължително коремните мускули да се съберат на 100%. По-важно е дали съединителната тъкан се е  възстановила – т.е. дали диастазата има дълбочина. Ако е повърхностна и мускулите са само леко раздалечени встрани около пъпа, това по-скоро не се счита за диастаза.

nepozvoleni-uprajnenia-pri-diastaza-ne-na-diastazata

Мит 4: Диастаза е причина за голям корем

В много случаи диастазата е причината за изпъкнало коремче, но не винаги. Понякога просто има излишни мазнини в областта на корема, които се бъркат с диастаза. Често има смущения в храносмилането, което води до подуване и това също се бърка с диастаза.

vuzstanoviavane-sled-rajdaneto-ne-na-diastazata

Мит 5: За да се прибере диастаза, трябва да  се стегнат коремните мускули

Както писахме по-горе, диастазата е неестествено раздалечаване на правите коремни  мускули и частично и/или  цялостно разкъсване на съединителната тъкан между тях. За да я “приберем” трябва да съберем обратно мускулите и да възстановим съединителната тъкан. Това ще стане с корективни упражнения за възстановяване на естествената стойка на тялото и храни подпомагащи естествения синтез на колаген в тялото, подобряване на храносмилането и хранителните навици. Към тези две предпоставки се добавят и упражнения за “събуждане” и стягане на коремните мускули. 

Комбинация от всички елементи за прибирането на диастаза са включени в нашата онлайн програма “Не на диастазата”, която започва на 6.06.2022 г.
Включи се сега и научи всички “тайни” за прибирането на диастаза.
Това ще е последното издание преди есента.

 

Ако все още не си се възстановила напълно след раждането си и имаш коремче, диастаза, болки в кръста, килограми за сваляне и нужда от повече тонус и енергия е време да се погрижиш и за себе си. Няма да има по-подходящ момент от този, защото с порастването на детето нуждата му от твоето внимание ще се увеличава.

На 12 септември 2022 година ще започне следващото издание на програма “Не на диастазата”.

Запиши се сега и ще получиш като подарък достъп до 2 материала:

  • 5 упражнения за по-добра стойка, които ще ти помогнат да прибереш диастазата и
  • книжка със съвети за храненето за възстановяване след раждането.

Програмата е изцяло онлайн и може да се изпълнява отвсякъде и в удобно за теб време.
Достъпът до материалите е неограничен във времето. 

Можеш да вземеш допълнително и програма “Секси дупе = здрав таз” на цена от 40 лева (вместо за 69 лева). 

Направи своята осъзната стъпка към по-добра лична грижа и ефективно възстановяване. Подари си едно незабравимо пътешествие към своята по-добра версия.

Не отлагай повече грижата за себе си. Запиши се сега и започни веднага с възстановяването си след раждането.

Научи повече за програмата и се запиши тук.

Меню