Каква е тайната да си слаба!

В тази публикация, Ваня Висарионова, треньор и специалист по ресторативно движение, част от екипа на mamasum.bg, създател на няколко успешни онлайн програми, разказва своя личен опит и “тайни” да бъдеш слаб/отслабнеш! За това как тя самата свали 6 кг., въпреки че вече е на 45 години и има Хашимото (автоимунно заболяване, което влияе върху функцията на щитовидната жлеза и често води до трудности със свалянето на килограми). 

vanya-visarionova-mama-sum-rezukltati
Снимката от маратона е на Синигеров (https://www.facebook.com/sinigerov).

Приятно четене

Като треньор често ми се случва да НЕ казвам, с какво се занимавам пред непознати хора. Избягвам въпроса до последно или просто казвам, че съм учител. Казвам го така, че да стане ясно, че не искам да ме разпитват повече. Не за друго, но винаги се стига до въпроса: “Каква е тайната?”. Особено във фризьорския салон. Там това е любима тема. Особено през пролетта – забелязала ли си?

От един месец ходя на процедури при една и съща козметичка и онзи ден тя най-накрая се престраши да ме попита “Каква е тайната? Кажи ми някой трик. Искам да отслабна! Ако ми дадеш режим, ще го спазвам и ще отслабна. Много съм изпълнителна! През бременността качих 30кг и после ги свалих с диета! Но сега вече покрай работата, грижите за детето, домакинството, отново качих. Как да сваля?”.

Каква е тайната?

Винаги се чудя защо ме питат мен. Особено хора, които вече са свалили 30кг!!! Това за мен е страхотен резултат! Аз никога не съм сваляла толкова! Ако ти си свалила 20-30кг, значи ти знаеш “тайната”. Защо ме питаш мен? 

Въпросът обикновено идва, когато си се уморила. Вече не ти се полагат усилия. Не ти се гладува. Не ти се спортува. Но ако аз мога да ти кажа някоя тайна, с която бързо и лесно да свалиш ще е супер. Пък и при мен, както и при другите треньори всичко изглежда лесно.

Това е една от “тайните” на треньорите – при тях всичко изглежда много лесно. Показваме упражнение и то изглежда лесно. Правим лицеви опори – изглеждат лесни. Скачаме – изглежда лесно. Казваме “храня се пълноценно” – изглежда и звучи лесно и примамливо.

Според теб, защо ни е лесно?

Защото сме ПОСТОЯННИ! Защото сме осъзнали нуждата от това да се движим и да се грижим за себе си. Правим го от години и понеже това е начин на живот, изглежда лесно!

Със сигурност и на теб в един момент ти е било лесно, но просто си се отказала. Това е “тайната”. Тъпо и упорито! Като под “тъпо” нямам предвид наистина тъпо, защото сме тъпи, а “скучно”. Да правиш едно и също почти всеки ден е скучно. Миенето на зъби също е скучно, но го правим, защото искаме да имаме здрави зъби. Когато осъзнаеш нуждата да се грижиш за тялото си и го приемеш като собствена отговорност, а не търсиш “тайната” ще постигнеш желания резултат. 

Ето няколко малки ”тайни”, които съм сигурна, че знаеш. Вече си ги чела, чула и дори си пробвала да ги приложиш. Този път опитай да си постоянна.

1. Яж по-малко

Много често след като направим “ревизия” на храненето с някой клиент се оказва, че просто яде повече. По-големи количества.
Аз самата също бях така. Слушайки други специалисти и социума около мен смятах, че трябва да приемам по-големи количества. Всъщност се оказа, че мога и с много по-малко. Пробвай и ти. Не, няма да умреш от глад. Със сигурност и ти имаш “вярвания в главата”, които влияят на начина ти на хранене. Опитай се да слушаш тялото си.

posti-podkast-mama-govori

2. Движи се повече

Всеки сам трябва да избере какво да прави. Едни бягат, друг вдигат тежести, трети правят йога, четвърти танцуват, пети плуват, шести ходят пеша. Разбери какво е нещото, което на ТЕБ ти харесва и усещаш, че ти доставя удоволствие. Животът е прекалено кратък, за да правим неща, които не ни харесват. Когато движението и спортът ни доставят удоволствие вероятността да ги практикуваме е по-голяма.

3. Планирай

Особено, ако имаш дете/деца, работа и личен живот. Въпросът не е в липсата на време, а в липсата на приоритети! Планирай времето за тренировки, планирай времето за пазаруване и готвене. Когато имаш план със сигурност ще ти е по-лесно. Клиентите ми, които има график постигат по-добри резултати!

mama-sum-vduhnovenie-otslabvane
4. Експериментирай

Мисля, че това е най-добрата “тайна”, която мога да споделя с теб. Довери се на ТВОЕТО тяло и на себе си! Аз като човек, който има Хашимото и от години тренира и се “движи” във “фитнес среди” съм пробвала какво ли не – кето диета, високо-въглехидратно ниско-мазнинно хранене, циклично хранене, гладуване, каквото се сетиш. Едва след като установих коя храна работи за мен и ме кара да чувствам добре, започнах лесно да поддържам килограми. Слушай тялото си. Ако не експериментираш няма как да разбереш коя храна как ти влияе. И съответно, ако знаеш, че дадена храна НЕ ти влияе добре – не я яж! Толкова е лесно.

5. Промени начина си на мислене!

Завърших горния абзац “Толкова е лесно!”. Но това не винаги е така. Има много фактори, които влияят върху процеса на отслабване. Често се самосаботираме. Много често има една “скрита”, психологическа причина, която ни пречи да отстояваме себе си и да правим това, което знаем, че трябва да направим. За тези причини е най-добре да потърсиш специалист и да работиш с него, за да намериш “ключа”. Това обикновено е дълъг процес, който отнема време. Докато намериш “ключа” пробвай една много лесна техника, която може би ще ти помогне да промениш начина си на мислене и съответно своите действия  – казвай “Аз Не …”, вместо “Аз не мога …”.

Например “Аз НЕ ям сладко!”, вместо “Аз НЕ мога да ям сладко!”.

Или “АЗ НЕ пия!”, вместо “Аз НЕ МОГА да пия, защото съм с кола!”.

Второто звучи като оправдание, нали? Ако просто кажеш (кажеш на себе си) “Аз не ям сладко!” – това е факт. Нещо, което ти си избрала и приела за себе си. Поела си отговорност за своите действия!

Само когато поемеш отговорност за действията си или липсата на такива ще постигнеш желания резултат! Не търси “тайната”. Такава няма. Бъди отговорна към себе си, Бъди постоянна и упорита и поддържането на килограми ще изглежда лесно и при и теб и ще започнат и теб да те питат “Каква е тайната!”.

Ако все още имаш коремче след раждането и имаш нужда от помощ в процеса по възстановяването, включи се в поредното издание на онлайн програмата “Не на диастазата”. Вече над 5 години програмата помага на майки да се възстановят след раждането като стъпва на разбирането, че това е цялостен процес, който изисква време и мултифакторна грижа.

Ако все още не си се възстановила напълно след раждането си и имаш коремче, диастаза, болки в кръста, килограми за сваляне и нужда от повече тонус и енергия е време да се погрижиш и за себе си. Няма да има по-подходящ момент от този, защото с порастването на детето нуждата му от твоето внимание ще се увеличава.

На 6 юни 2022 година ще започне следващото издание на програма “Не на диастазата”.

Запиши се сега и ще получиш като подарък достъп до 2 материала:

  • 5 упражнения за по-добра стойка, които ще ти помогнат да прибереш диастазата и
  • книжка със съвети за храненето за възстановяване след раждането.

Програмата е изцяло онлайн и може да се изпълнява отвсякъде и в удобно за теб време.
Достъпът до материалите е неограничен във времето. 

Можеш да вземеш допълнително и програма “Секси дупе = здрав таз” на цена от 40 лева (вместо за 69 лева). 

Направи своята осъзната стъпка към по-добра лична грижа и ефективно възстановяване. Подари си едно незабравимо пътешествие към своята по-добра версия.

Не отлагай повече грижата за себе си. Запиши се сега и започни веднага с възстановяването си след раждането.

Научи повече за програмата и се запиши тук.

Меню
ЗАПИШИ СЕ ТУК:
Запиши се
Съгласявам се с Политиката за поверителност