Ресторативно движение – новото име за изправителна гимнастика

Изправителната гимнастика се свърза с комплекс упражнения, които помагат за изправянето на тялото, ако има изкривявания. Целта на ресторативното движение е същата, но е по-комплексна, защото освен упражнения включва още три ключови елемента.

1. Подравняване на тялото в ежедневието

Специалиста по ресторативно движение показва коя е неутралната/анатомична позиция на тялото и съответно ученикът се подравнява в ежедневието. 

Много често в старанието си да се изправят, хората всъщност допълнително се изкривяват. Имено затова е важно да се знае коя е анатомичната позиция на тялото.nepravilna-stoika-dete-mama-e-prava

Какво е неутрална/анатомична позиция?

Това е позицията, при която имаме една права линия от глезените, през средата на коленете, средата на таза, раменете и ушите. Освен тази линия е важно да се види и съотношение и положението на гръдния кош и таза един спрямо други. Гръдният кош трябва да е отпуснат надолу към таза.

restorativno-dvijenie-pravilna-stoika-mama-e-prava-vanya-visarionova

2. Промяна на навици  в ежедневието

Упражненията, които се правят за изправяне на тялото обикновено отнемат около 20 минути на ден. Ако обаче през останалото време седим и ходим изкривени ще заличим напълно ефекта от упражненията. Ресторативно движение дава идеи кои навици да променим, така че да задържим постигнатия резултат.

Какво би означавало промяна на навиците?
Една от промените, които може да се направи е да се сменят често позициите за работа на компютър.

3. Промяна на средата

За да има дългосрочен ефект възстановяването на стойката и съответното изкривяване е важно да променим и средата. Повечето изкривявания, които имаме са придобити – т.е. в следствие на нашите навици и средата, в която живеем.

Какво се има предвид под промяна на средата?

Свали токчетата! Отнася се и за мъжете! 

Дори и 3 см повдигане на петата е ток.
Няма как да се постигне естествена стойка на тялото, ако носим токчета. Да някои  ортопеди препоръчват носене на токчета, но това само доказва, че тялото вече се е адаптирало към тях. Трябва да се започне с упражнения и много разтягания и лека полека да се свалят токчетата. Една такава малка промяна на средата може да  те спаси от напикаване, смяна на тазобедрена става, болки в кръста, главоболие и какво ли още не.

Стани от стола!

Факт е, че прекарваме повече време седнали на стол от когато и да било! На масата у дома, в офиса, в колата, в ресторанта. Столът е като гипсово корито, в което прекарваме по няколко часа на ден. Как да очакваме мускулите след това да бъдат същите и  да си вършат работата.
Нека седенето на стол да се замени със седене на земята. Повече за седенето на земята и ползите от него можеш да прочетеш тук.

Носи удобни дрехи!

Какво общо имат дрехите с движението? 

Първо, тесните дрехи пречат на органите да работят оптимално. Виждала си как се отбелязват тесните дънки върху кожата? По същия начин този натиск, който прилагаме отвън се усеща и вътре. Не му обръщаме внимание, защото сме свикнали с него. Замисли се обаче с какво облекчение вечер се събличаме и обличаме свободни дрехи. Защо си го причиняваме?

Второ, тесните дрехи ти пречат да се движиш. Ако си с по-тясна горна дреха не можеш дори да се обърнеш и да вземеш нещо от задната седалка, ако си с кола. Или пък не можеш да извадиш чаша от горния рафт, защото те стяга. Удобните дрехи ще ти позволят да се движиш и да ДИШАШ свободно. Веднъж щом свикнеш да носиш удобни дрехи, никога повече няма да облечеш тесни дрехи.

Повече няма да продължавам, защото иначе рискувам хората да се откажат от ресторативно движение без дори да са опитали.

Една снимка е по-ясна от хиляди думи!
Ето няколко примера на хора, които са се доверили на ресторативното движение.

Ако искаш да пробваш и ти методите на ресторативно движение включи се в нашата онлайн програма “Мама e права”, която започва съвсем скоро. Към програмата има и затворена фейсбук група, където Ваня Висарионова, специалист по ресторативно движение е на ваше разположение, отговаря на въпроси и помага да разберете и приложите принципите на системата успешно.
Виж повече за програма ТУК.

Онлайн програма “Мама е права” ще ти помогне да “събудиш” тялото си и да се погрижиш за стойката си по правилния начин. Тя продължава 5 седмици и ще ти помогне да изправиш тялото си и да се освободиш от досадните болки и схващания.

Следващото издание започва на 29 юни 2022 година. Запиши се сега с 20% отстъпка и вземи като подарък достъп до:

  • видео с 2 упражнения и

  • видео клас по ресторативно движение с Ваня Висарионова.

Не пропускай тази възможност да спестиш 30 лева и се запиши сега ТУК.
Меню