5 Навика в ежедневието, които са причината да те боли кръста

Навиците са това, което ни убива. Те са тези, които не само правят ежедневието ни еднообразно и скучно, но също така ни изкривяват.

Най-вероятно днес си обула и/или вързала обувки. Опитай се да си представиш как го правиш. Беше ли ти изправен гърба? Това е само едно малко движение, ще си кажеш. Какво толкова? Тогава се замисли как седиш на стол. Изгърбваш ли се и колко време прекарваш в тази позиция?

Забързани в ежедневието често въобще не осъзнаваме как точно държим телата си. А именно промяната на навиците ще ти помогнат да изправиш гърба и да се отървеш от болките в кръста. Представи си, че те боли кръста. Отиваш  на терапевт, който облекчава болката и ти предписва да правиш упражнения у дома. Започваш да правиш упражненията, защото не искаш пак да те боли кръста. Колко време отделяш за упражнения?  20-30 минути, един час? Сега сравни времето прекарано в упражнения с  останалата част от деня. Колко и да си старателна, ако не си осъзната какво правиш в ежедневието и  не промениш навиците си, няма да се отървеш от болката. 

Кои са 5-те навика в ежедневието, които биха могли да са причината за болките в  кръста

1. Продължително седене на стол

Сигурно вече ти е писнало да го чуваш. За съжаление обаче е факт. Знаеш какво се случва с мускулите, когато са в гипс. Атрофират. Представи си стола като едно гипсово корито, в което прекарваш по няколко часа на ден. Изкривяването няма да стане за ден или два, но ден след ден, година след година часовете се натрупват и столът оставя своя отпечатък върху тялото.

Опитай се в ежедневието си често да сменяш позицията, в която работиш. Дано работата ти го позволява. Работи малко седнала,  малко права, малко на земята,  малко легнала. Правилото е на всеки  20-30 минути да сменяш позицията, в която седиш.

bolki-v-krusta-mama-e-prava-onlain-programa

2. Липса на  движение и  упражнения

Този навик донякъде е свързан с  първия. Работейки и прекарвайки дълго време на стол пропускаме упражненията и движението. Това прави мускулите ни още по-слаби и предпоставките за болки  не  само в областта на кръста, но и в гърба са на  лице.
Това, което можеш да направиш е да си даваш чести  почивки. Опитай се на всеки час или два да ставаш  и да раздвижваш. Прави упражнения за здрав  гръб и корем, за да не те  боли кръста.

3. Носене на високи токчета

Ако следиш нашия блог, най-вероятно вече си чувала за връзката между токчетата и болките в кръста. Когато носим високи обувки, променяме центъра на тежестта на тялото. По този начин кръста се натоварва излишно и това е предпоставка за болки в кръста.

Ако ежедневието ти го  позволява, свали високите токчета. Освен че това е добре за кръста ти, е добре и за целия гръбначен стълб, че дори и за коленете.

tokcheta-mama-e-prava-online-programa-nepravilna-stoika

В тази  публикация  можеш  да прочетеш за още причини за изхвърлиш токчетата.

⇒ ⇒ ⇒ ЗАЩО ДА ИЗХВЪРЛИШ ЛЮБИМИТЕ СИ ОБУВКИ? ⇐ ⇐ ⇐

4. Неправилно навеждане и вдигане на тежко

Дори и да не тренираш с тежести или  да вдигаш тежко със сигурност има домакинска работа за вършене. Пазаруваш и носиш тежки торби. Вдигаш леген с  пране. Понякога дори и от лека тежест може да се “сецнеш” и да те заболи кръста.

Бъди осъзната как се навеждаш и как вдигаш  тежко. Старай се, когато се навеждаш гърбът да е изправен и коремът  стегнат.

5. Спане

Голяма част от хората, които  страдат от болки в кръста, споделят, че ги боли  най-силно сутрин рано след ставането от леглото. И с теб ли е така? Наблюдавай се в каква позиция заспиваш. Дали случайно дори и в леглото не изпъчваш гръдния кош напред и не създаваш илишен натиск върху прешлените.

nepravilna-stoika-mama-e-prava-pozitsia-sun
Нормално е, когато спиш да не осъзнаваш каква поза точно заемаш. Но се опитай поне преди да заспиш в легнало положение, особено на  една страна,  да изправяш гръбначния стълб. Ако обичаш да лежиш по гръб, слагай възглавница под коленете. Това със сигурност ще ти помогне да облекчиш болките в кръста. 

Ако  не си сигурна от къде да започнеш и имаш нужда от структура, то нашата  програма “Мама е права” е точно за теб! Програмата е ефективна (можеш да видиш резултати на наши участнички), защото съчетава упражнения и план за поетапна промяна на ежедневни навици, за да бъдат резултатите дългосрочни.

Запиши се сега и стани част от осъзнатите майки, които се грижат за своето здраве, за да бъдат пълноценни родители. Към програмата има затворена Facebook група, която е пълна с майки като теб, които се подкрепят и мотивират. Нашият специалист Ваня Висарионова прави седмични включвания  на живо  за допълнителни разяснения и е на разположение за всякакви въпроси.

Онлайн програма “Мама е права” ще ти помогне да “събудиш” тялото си и да се погрижиш за стойката си по правилния начин. Тя продължава 5 седмици и ще ти помогне да изправиш тялото си и да се освободиш от досадните болки и схващания.

Следващото издание започва на 27 октомври 2021 година. Запиши се сега с 30% отстъпка от ТУК.
Отстъпката ще е в сила до 22 октомври.

Запиши се сега за предстоящото издание на програма “Мама е права” и вземи като бонус:

  • видео с 2 упражнения, които да изпълняват до старта на програмата

  • видео клас по ресторативно движение с Ваня Висарионова

Меню
ЗАПИШИ СЕ ТУК:
Запиши се
Съгласявам се с Политиката за поверителност