5 съвета как да накараш децата да ядат зеленчуци

Всяка майка знае колко е важно, децата да ядат зеленчуци. Но това не винаги е лесно! Проучванията показват, че около 27% от децата на възраст между 1 и 3 години не ядат абсолютно никакви зеленчуци. А тези, които са склонни, най-често ядат само пържени картофи.

Има деца, които ядат зеленчуци, но тези зеленчуци се броят на пръстите на едната ти ръка. Липсата на разнообразие ги лишава  от възможността да опитат дъгата от цветове, разнообразни текстури, интригуващи аромати и полезни вкусове. А това е сериозна причина за безпокойство. Отказът от зеленчуци не е нещо, с което трябва да се примириш. Обратно, пробвай различни тактики и хитрини, за да събудиш апетита на децата си към зеленчуците.

Тук ти предлагаме 5 идеи, с които да започнеш:

Направи зеленчуците интерактивни

Децата обичат да играят с храната си. Харесва им да я подреждат и потапят в различни сосове. Затова можеш да им сервираш чиния със свежи нарязани зеленчуци като броколи, грах и морковени пръчици и да им дадеш нещо, в което да ги топят. Например хумус или някакъв сос.

Комбинирай зеленчуците с храни, подходящи за деца

Проучванията показват, че когато зеленчуците са комбинирани с любимите храни на децата, като картофки или ориз, те са склонни да консумират повече от тях. Опитай се да включиш малко печен карфиол или някакъв друг вид зеленчук към картофите и морковите.  А защо не и към ориза.

⇒ ⇒ ⇒ ВИЖ ОЩЕ: Мама готви: пролетен букет от чери лалета ⇐ ⇐ ⇐

Добави зеленчуци към любимите им ястия

Повечето деца обичат спагети и супа. Сотирай лука и тиквичките в сос за паста, или добави зеленчуци в нестандартна форма към супата.

Прикрий зеленчуците

Не се чувствай виновна за това, че се опитваш да им пробуташ малко повече зеленчуци. Проучванията показват, че тази стратегия наистина работи! Добави зелени зеленчуци (боровинките ще прикрият зеления цвят) към смутито на детето. Сложи тиквички, нарязани на ситно, в кифличките, палачинките или хляба. Дори можеш да сложиш пюре от тиква в крем супата.

Не спирай да опитваш

Проучванията показват, че е необходимо да предлагаш многократно на децата зеленчуци по време на хранене, за да се запознаят по-добре с тях и да ги приемат. Така че, не се отказвай! Постави няколко грахчета отстрани в чинията им, сложи купичка с печен карфиол на масата по време на вечеря и няколко зеленчука в кутията им за обяд. Дори и да не ги изядат от първия път, в крайна сметка ще им стават все по-познати. Така децата ще бъдат по-склонни да ги опитат.

Още креативни идеи, подходящи за деца, и разнообразни пролетни рецепти ще откриеш в маратона “Мама Готви”.

Маратонът стартира след броени дни и ще продължи до Великден. Провежда се изцяло онлайн и е подходящ за всеки, който иска да опита нови рецепти, да разнообрази полетното си меню, да бъде част от група любители на вкусната и полезна храна.

Тематично маратонът е разделен на 4 седмици – седмица на семейните рецепти, седмица на зелените рецепти, седмица на детските и седмица на празничните рецепти. В събота преди старта на съответната седмица ще изпращаме имейл със списък на рецептите от предстоящата седмица и нужните за тях продукти.  След това всеки ден в затворена Фейсбук група ще споделяме видео с рецептата за деня, която да приготвиш в удобно за теб време. Веднъж седмично ще готвим заедно на живо в Zoom в предварително уговорен час. В маратона ще има още видео лекциименю за разтоварваща седмица и други приятни изненади.

Виж повече и се регистрирай за участие на специална цена от ТУК.

 

Подобни публикации

Меню
ЗАПИШИ СЕ ТУК:
Запиши се
Съгласявам се с Политиката за поверителност