Не се изгърбвай или до какво води неправилната стойка

Вече все повече хора, включително и деца, страдат от някакъв вид гръбначно изкривяване и неправилна стойка на тялото. Това е напълно нормално имайки предвид начина на живот, който водим. “Затворени” в градска среда, където столът е нашата първа природа. “Седенето е новото пушене” e популярен израз и изобразява промените, които са настъпили в начина ни на живот с настъпването на технологичната ера.

mama-sum-nepravilna-stojka-mama-e-prava-depresiya

Дългото седенето на стол поставя тялото в много неестествено положение и изкривява анатомичната му форма. Какво правиш сега, докато четеш този текст? Може би седиш или стоиш с приведена глава, взирайки се в монитора или в телефона си. 

Ако гръбначният ти стълб в момента наподобява въпросителен знак, то знай, че в тялото ти крещи: “Помощ!!! Изправи се!!!”.

Седенето води до скъсени подколенни сухожилия и флексори на тазобедрената става, а прегърбената поза увеличава натоварването върху гръбначния стълб. А нека не забравяме и новото явление – “лебедова шия” или приведена глава напред, причинено от постоянното взиране в мобилните ни телефони. Всичко това, взето заедно е “чудесна рецепта” за изключително неправилна стойка, причиняваща много други смущения в тялото, а именно болки в гърба и раменете, главоболие, нарушена концентрация, нарушен метаболизъм и още много други.

Неправилната позиция на тялото се отразява на всички функции в него. Най-често срещаните отражения на неправилната стойка са:

Болки в тялото 

mama-sum-nepravilna-stojka-mama-e-prava-depresiya

Едни от най-често срещаните последици, вследствие на неправилната стойка са болките в гърба, раменете и врата. Тази болка може да бъде в гърба, врата или раменете. Тази болка е и най-забележимият страничен ефект, който често карат хората да прибягват до болкоуспокояващи. Това обаче не е добро решение, защото просто се притъпява болката и не решава проблема.
Специални упражнения и разтягания по 15 минути на ден биха довели до изчезване на болките и повече мобилност в ставите и сила в мускулите. опитайте като за начало да изтегляте главата си назад. Това значително ще намали напрежението в гръбначния стълб. 

Лоша циркулация

mama-sum-nepravilna-stojka-mama-e-prava

Лошата поза може да доведе до лоша циркулация в тялото. Това е особено вярно, когато лошата стойка се комбинира със седене за дълго време. Когато седите и затваряте тялото си от правилния кръвен поток, това може да навреди на вашето здраве. Отново по-честото ставане, разтягане и сядане с рамене назад ще помогне на циркулацията на тялото. 

Отрицателно настроение и депресия

mama-sum-nepravilna-stojka-mama-e-prava-depresiya

Доказано е, че добрата стойка предотвратява мрачни и депресивни състояния. Тъй като добрата поза помага за предотвратяване на депресия, лошата поза я кани. Изследване, публикувано в списанието Health Psychology, съобщава, че хората, които са седели с наклонена или отпусната поза, са проявявали повече страх, по-ниско самочувствие и по-лоши настроения от тези, които са седели изправени. В лингвистичните анализи бяха използвани повече отрицателни думи, отколкото положителни. Не само лошата стойка може да доведе до депресия, но добрият натиск може активно да се бори с нея и да подобри настроенията на хората. Дори е имало проучване, което е установило, че хората с депресия проявяват по-високо самочувствие след седене с добра стойка.

Мама е права, изправи се и ти

След всичко това е редно да кажем, че неправилната позиция е поправима, независимо от възрастта и прекараните години в нея. А ето и едни от най-добрите методи за подобряването ѝ:

  1. Обърни внимание на начина, по който седиш – на първо място – промени навиците си. Стреми се да се изправяш от главата нагоре, сякаш нещо те дърпа за тила, като приближаваш брадичката към тялото си, но без да се пъчите.
  2. Опитвай се да се движиш повече и по-често да сменяш позицията на тялото си. Опитвай се често да се разтягаш, да клякаш, да седиш на земята и да ходиш на пресечени терени. Друг важен момент от ежедневието е и позата, в която спиш – стреми се да лежи и колкото е възможно по-дълго по гръб.
  3. Избери специализирана програма за изправяне на гърба и възстановяването на естествената стойка на тялото. Програма “Мама е права” е разработена от Ваня Висарионова, треньор по ресторативно движение. Знанието кои упражнения коригират лошата стойка е от решаващо значение за подобряване на цялостното ви здраве и физическа форма. Благодарение на програмата много участнички успяха да се отърват от болките в кръста, гърба, врата, липсата на енергия и понижената концентрация. Сега те са уверени в себе си, енергични и изправени.

Ако имаш нужда от още лесни упражнения за цялостно изправяне на тялото, включи се в онлайн програмата “Мама е права”.  Следващото издание започва на 16.06.2021 г. Запиши се сега. За повече информация, виж тук.

 

Подобни публикации

Меню
ЗАПИШИ СЕ ТУК:
Запиши се
Съгласявам се с Политиката за поверителност